Hur KA2IF hanterar personuppgifter enligt GDPR

KA2 Ifs styrelse är personuppgiftsansvarig. Se kontaktuppgifter här.

Vi sparar personuppgifter för att kunna hantera ditt medlemskap och ge dig bra tränings- och tävlingsförutsättningar. När du inte längre är medlem kommer vi att radera dina kontaktuppgifter. I samband med att du blir medlem i KA2IF ger du ditt medgivande att vi hanterar dina personuppgifter.

De personuppgifter vi sparar är:

Namn
Födelsedata – år och datum
E-postadress
Namn och kontaktuppgifter till målsman om du är under 18 år.

Vi loggar aktiviteter om ditt medlemskap till exempel när vi fakturerar medlemsavgift för att vi ska kunna följa upp vad vi har gjort och registrerar om du har en koppling till en annan medlem genom att vara med i samma familjeabonnemang.

Dina tränare och vi som administrerar ditt medlemskap har tillgång till dina personuppgifter – inga andra. KA2IF har inte för avsikt att föra över personuppgifter till länder utanför EU/EES.

Bilder räknas också som personuppgift – i samband med tävlingar och Kavaten tar vi bilder – om du inte vill vara med på bild säg till oss.

Enligt GDPR har du som medlem rätt att:

·       få tillgång till dina personuppgifter

·       få felaktiga personuppgifter rättade

·       få dina personuppgifter raderade om uppgifterna inte längre är nödvändiga

·       få veta hur länge vi kommer att lagra personuppgifterna

·       lämna in klagomål till Datainspektionen.

KA2 IFs integritetspolicy med mer detaljer om hanteringen av personuppgifter