Välkommen till KA 2 IFs hemsida
Vi vill att KA2:s hemsida ska innehålla aktuella händelser samt intressant och viktig information för våra medlemmar. Om du vill lägga upp information på KA2:s hemsida eller har förslag på förbättringar. Kontakta oss:

Styrelsen - kansli@ka2if.se

ANMÄLAN TILL SOMMARENS FRIIDROTTSSKOLA HAR ÖPPNAT
2024-03-14 13:54

Vi hälsar alla barn (såväl medlemmar som icke medlemmar) i åldrarna 7-12 år riktigt varmt välkomna till sommarens roliga friidrottsskola. Anmälan har just öppnat så skynda dig att säkra ditt barns plats:-)!

Inbjudan och anmälan finner ni i denna länk:

Inbjudan/anmälan friidrottsskolan 2024

Hoppas vi ses hälsar rektor Izabella och medhjälpande ungdomstränare:-)!

Samarbete med sjukgymnast Andreas Kraft
2024-02-12 16:47

KA2 IF har ett samarbete med Leg. Sjukgymnast Andreas Kraft på Karlskrona Fysio (beläget över Friskis & Svettis Blåportsgatan i Karlskrona). Andreas har även examen i ortopedisk medicin international och muskulosketal ultraljudsdiagnostik. Andreas diagnostiserar/behandlar och bygger upp tränings/rehabprogram som kan kombineras med friidrottsträningen. Då han är tränare i en av våra träningsgrupper har han god kunskap i friidrottsträning och hur de olika grenarna belastar kroppen och vad som är viktigt att tänka på utifrån uppkommen ”känning”/skada.

För tidsbokning: 0455-31154

Valberedningen informerar
2023-10-11 20:28

Nu öppnas dörren till glädje och engagemang tillsammans med ka2if!

Återigen öppnas dörrarna till att bli en i gänget. Att utmana och utmanas. Att förvalta det vi gör bra och vidareutveckla det vi kan bli bättre på. Återigen öppnas dörrarna till att få fira nya framgångar.

I slutet av november siktar ka2if på att hålla årsmöte. Då kommer vi att behandla året som gått och därefter blicka framåt. För att kunna förbereda underlag inför alla spännande personval önskar valberedningen nu din hjälp. Jenny meddelade redan vid förra årsmötet att hon inte kommer att fortsätta som ordförande vilket gör att vi behöver hjälpas åt lite extra med just denna roll. Det finns ytterligare styrelseledamots-roller att fylla ut över ordföranderollen om du känner att just den rollen inte passar perfekt just nu!

Styrelsen har meddelat att vi under året klarat av alla uppgifter, även med extraordinära händelser såsom ban-omläggning på V Mark, men att vi skulle behöva bli fler för att kunna arbeta med utveckling av föreningen. Vi har haft en lite för liten styrelse för verksamhetens bästa detta år, men ni som hjälpts åt har gjort det med bravur och det finns mycket gott att bygga vidare på.

Varmt välkommen med din nominering, det går bra att nominera både sig själv och andra. Det är bra om du har pratat med personen (om annan än dig själv☺) på förhand, men inget krav för nominering och vi ser gärna att nomineringar kommer in senast den 5 november.

Tillsammans, engagemang, glädje!

Vänligen

Anders Högelius, valberedare ka2if

Anders.hogelius@hotmail.com

VI HAR EN NORDISK MÄSTARE I KLUBBEN!
2023-06-12 08:05
Nordiska mästerskapen i mångkamp avgjordes i helgen på Ryavallen i Borås

Vi är oerhört stolta över att berätta att i helgen fick vi en Nordisk Mästare i mångkamp! Stort GRATTIS Akilles Teglbjaerg som kammande hem hela 7351 poäng under denna tiokamp. Detta innebär att han även klarat kvalgränsen för att få delta i ungdoms-OS i Slovenien 22-30 juli. Akilles är en del av TEAM KARLSKRONA och vi önskar dig fortsatt lycka till framåt på kommande tävlingar!

/KA2 IF STYRELSE

BLODOMLOPPET 7 juni blev en magisk löpfest
2023-06-08 09:56
Vilken glädje!

Med omkring 2600 startande och en magisk sommarkväll blev årets upplaga av Blodomloppet en riktig stor höjdare. Stort tack till alla som har hjälpt till före, efter eller under loppet. Utan er vore det inte genomförbart. Vi vill rikta ett extra stort tack till KA2:s Blodomloppsgrupp med tävlingsledare Magnus Jacobsson i spetsen. Ni är bäst!

/KA2 IF Styrelse

Nyheter från våra grupper