KA 2 IF:s FRIIDROTTSSKOLA

Anmälan till Friidrottsskolan 2024

KA2 IF:s Friidrottsskola 2024

Med sommarlovet runt hörnet är det dags för en spännande möjlighet för ditt barn! KA 2 IF:s populära friidrottsskola är den perfekta sommaraktiviteten som kombinerar träning, lek och nya vänskapsband.

Friidrottsskolan erbjuder en rolig och händelserik tid där barnen får möjlighet att testa många av friidrottens alla grenar; sprint, häcklöpning, längdhopp, tresteg, höjdhopp, spjut, kula och stavhopp - för att nämna några. Friidrottsträning kombineras med roliga lekar och aktiviteter för en lättsam och rolig upplevelse. Passen anpassas för gruppens ålder, utveckling och förmåga.

Riksidrottsförbundet och Svenska Friidrottsförbundet ger riktlinjer för hur träning för barn ska utföras och ger våra ungdomsledare vägledning i hur Friidrottsskolan ska bedrivas. Detta för att säkerställa en rolig och lärorik upplevelse. Syftet med dessa veckor är att ge barn och ungdomar möjlighet att röra på sig och upptäcka glädjen i att delta i friidrott, helt utan krav på förkunskaper.

Under varje pass och vecka kommer minst en vuxen ledare att finnas på plats under Friidrottsskolan.

Friidrottsskolan pågår utomhus på Västra Mark, Karlskrona kl. 09:00 - 16:00 måndag - torsdag veckorna 25, 26, 27 och 28. I anmälan får man välja om barnet ska delta på förmiddagspasset eller eftermiddagspasset.

Anmäl ditt barn redan idag för en härlig sommarupplevelse i friidrottens tecken! Det går bra att vara med en eller flera veckor.

Friidrottsskolans veckor och dagar:

Vecka 25: 17-20/6 (fyra dagar)

Vecka 26: 24-27/6 (fyra dagar)

Vecka 27: 1-4/7 (fyra dagar)

Vecka 28: 8-11/7 (fyra dagar)

Antal veckor Icke-medlem (kr/vecka) Medlemspris (kr/vecka)
1 400 kr 350 kr
2 800 kr 700 kr
3 1000 kr 850 kr
4 1200 kr 950 kr

I deltagaravgiften ingår en t-shirt med årets tryck av KA 2 IF:s Fridirottsskola, mellanmål dagligen (förmiddag och eftermiddag), friidrottsträning, samt en mängd roliga lekar och aktiviteter.

KA 2 IF:s ungdomsledare på Friidrottsskolan är själva aktiva i någon av KA 2:s träningsgrupper och är erfarna friidrottare. Flera av dem tävlar på SM-nivå och har mycket kunskap inom friidrott och träningslära. För KA 2: IF är det centralt att ge varje barn uppmärksamhet och möjlighet att utvecklas utifrån sin egen nivå, något som går hand i hand med KA 2 IF:s värdeord; Glädje, tillsammans, engagemang, och Riksidrottsförbundet och Svenska Friidrottsförbundets riktlinjer gällande träning för barn.

Friidrottsföreningen KA 2 IF vill inspirera så många som möjligt att fortsätta med friidrott på sina egna villkor och under lång tid framöver.

Sista anmälningsdag: 2 juni 2024
Anmälan görs via Google Formulär på denna länk.
Efteranmälan tas emot i mån av plats mot 50% högre avgift.

Vid frågor gällande KA 2 IF:s Friidrottsskola, kontakta:

Izabella Olofsson
Rektor, KA 2 IF:s Friidrottsskola
izabellaolofsson05@gmail.com

Om KA 2 IF:s Friidrottsskola

KA2 IF:s Friidrottsskola är Karlskronas enda friidrottsskola och en av de större friidrottsskolorna i Östsvenska distrikt. Friidrottsskolan arrangeras som ett dagsläger under ett antal veckor under sommarlovet. Varje friidrottsskolavecka välkomnar vi barn på Västra Mark (Karlskrona Idrottsplats), beläget på Bergåsa någon minuts promenad från havet och här har KA 2 IF har sin klubblokal, “Klubbstugan”. Friidrottsskolan 2024 pågår måndag - torsdag under veckorna 25-28.

Friidrottsskola välkomnar barn och ungdomar i åldern 7-12 år att testa på och träna många av friidrottens grenar kombinerat med lek och lättare aktiviteter. Passen inkluderar mellanmål, förmiddag och eftermiddag. Vi strävar efter att ge barn och ungdomar möjlighet att upptäcka glädjen i friidrott och rörelse, oavsett tidigare erfarenhet. Detta genom att hämta inspiration och riktlinjer för träning för barn från Riksidrottsförbundet och Svenska Friidrottsförbundet.

Friidrottsskolan bedrivs av friidrottsföreningen KA 2 IF och majoriteten av ledarna är engagerade ungdomar från föreningen. Föreningen är ideell och eventuellt överskott från Friidrottsskolan återinvesteras i föreningens verksamhet.

Plats: Västra Mark (Karlskrona Idrottsplats), Idrottsvägen 14, Karlskrona
Datum: 17/6 - 11/7, veckorna 25-28 (måndag - torsdag)
Anmälan 2024: Klicka här!

Mer information om årets Friidrottsskola finns ovan.

Vid frågor gällande KA 2 IF:s Friidrottsskola, kontakta:

Izabella Olofsson
Rektor, KA 2 IF:s Friidrottsskola
izabellaolofsson05@gmail.com

Det går också bra att kontakta:

Freja Sahlin
Ledamot, KA 2 IF Styrelse